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Maryville

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MODULAR ENVIRONMENT SCENE


ABOUT

This modular level building set conveying the atmosphere of an american small town was created at SilentFuture in Wuppertal, Germany. The set was used to create the online multiplayer game Tazer Simulator.

The models and textures fit seamlessly together as they are based on an intuitive grid. They are tileable and easily reusable for several purposes in the course of creating a level. For every asset there are several different matching textures to choose from, as well as fitting props, a street system and different complex store fronts. Overall this asset pack consists of three different window and door sets, modular walls, five differently combinable corner houses, five different store fronts as well as several roofs and tons of extra pops to create a vivid level.

All assets were modeled in Blender, textured in Photoshop and the normal map calculations were done in CrazyBump. The example environment scene shown in the video above (‘Maryville’) was created inside Unity Engine 5 with the use of SpeedTree.

 


ADDITIONAL SHOTS & BREAKDOWNS

Different combinations of model and texture of a bay window (Blender).

Selection of possible wall materials (Blender).

Composite of modular assets with bakery store front (Unity 5).

Composite of modular assets with cafe store front (Unity 5).

Tazer Simulator town map (Unity 5).

Breakdown of maps (color, normal, lighting – Unity 5).

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ENVIRONMENT BAUKASTENSYSTEM


ÜBER DAS PROJEKT

Dieses modulare und einfach anzuwendende Bausteinsystem zur Levelerstellung im Stil einer amerikanischen Kleinstadt, wurde in der Spielefirma SilentFuture in Wuppertal erstellt. Das Set wurde genutzt um das Online Multiplayer Spiel “Tazer Simulator” zu entwerfen.

Die Modelle und Texturen passen nahtlos aneinander, da sie auf einem simplen Gridsystem basieren. Sie sind kachelbar und mit einfachen Modifikationen für verschiedene Zwecke in der Erstellung eines Levels verwendbar. Für jedes Asset gibt es mehrere kachelbare Texturen, genau so wie passende Props (Requisiten), ein modulares Straßensystem und verschiedene komplexe Ladenfronten. Insgesamt besteht das Set aus drei verschiedenen Fenster- und Türsets, modularen Wänden, fünf verschieden kombinierbaren Eckhäusern, fünf verschiedenen Ladenfronten und mehreren Dächern, sowie einer große Menge extra Props um ein lebendiges Level zu gestalten.

Alle Assets wurden in Blender modelliert und in Photoshop texturiert, wobei die Berechnung der Normalmaps in CrazyBump durchgeführt wurde. Die oben gezeigte Beispielszene (“Maryville”) wurde in der Unity Game Engine 5 mit der Hilfe von SpeedTree entwickelt.

 

 


ZUSÄTZLICHE RENDERINGS & BREAKDOWNS

Verschiedene Kombinationen von Modell und Textur (Blender).

Eine Auswahl möglicher Wandtexturen (Blender).

Zusammenstellung verschiedener Assets und einer Bäckerei-Ladenfront (Unity 5).

Zusammenstellung modularer Assets und Café-Ladenfront (Unity 5).

Tazer Simulator Level (Unity 5).

Breakdown der Maps (Color, Normal, Lighting – Unity 5).

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